Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Regelverk för bloggande

Av Kommandoran - 28 november 2009 11:24

Bloggar ska vara snälla. Politiskt korrekta och inte såra. De ska vara smålustiga men inte sticka ut på ett trubbigt sätt. De ska passa alla. De ska vara gemytliga och inte för personliga. Viktigt med intrgritet och distans. Hemtrevlig är ett honnörsord i sammanhanget.


Regler för skrivandet är kreativt och fantasieggande. Man tackar!


:)

 
 
Stort och smått

Stort och smått

28 november 2009 11:53

Har du fått ett hårt slag i huvudet, eller vad är det som har hänt?! *lite orolig*
Det finns redan tillräckligt med hemtrevliga bloggar...

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

28 november 2009 18:42

Undrar detsamma som SoS!

 
grynet

grynet

29 november 2009 15:56

Hahaha.....ingen kan vara ironisk som du... ; )

http://grynet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kommandoran

29 november 2009 16:22

Sos: Tänk att det tycker jag med....

Mita: Haha, ja, kanske ett tillfälligt hjärnsläpp:)

Grynet: Nä det värsta är att jag är en obstinat liten dam där tillrättavisningar och reprimander inte biter:)

 
Singelmamman

Singelmamman

30 november 2009 16:43

Hemtrevlig, lagom och inte sårar. Tror att min soffa är så. Fast lite för kort.

http://varannanveckamamma.blogspot.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

3 december 2009 10:08

(Gud, jag måste skaffa en anonym blogg... Det där var som en beskrivning av min. Så var det faktiskt inte tänkt.)

Du är en underbart bitsk och obstinat dam, låt det aldrig ta slut!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Catten

Catten

3 december 2009 14:40

Yeah, right!!!

*lipar irriterat*

http://catten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards