Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Dagen B

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag.


Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi satt, så vi beställde hem sushi i stället. Njöt av maten och den urgoda skumpan, fortsatte med rött vin och spelade massor av bra musik. Högt! Lite pinsamt, tre 40-åriga donnor dansar nostalgiskt till Simple Minds...men det bjuder vi på! Som tre uppspelta kalvar på grönbete, för kvällen utan barn och män, lavvli!


Nu är jag ensam hemma och huset är knäpptyst. Har medvetet ännu inte tänt nån belysning. Går omkring i raggsockor och njuter av mörkret, det djupa, dova decembermörkret som jag älskar. Ska lägga mig i TV-soffan under en filt och zappa. Njuta. Småslumra. Tjuväta lite godis. Känna livet i mig.

 
 
Ulrika

Ulrika

6 december 2009 16:57

Låter som om du har haft en riktigt bra helg - Härligt!!
Det finns Inget pinsamt med 4O-åringar som dansar till bra musik! Det kallas livsglädje!! Och apropå zappa, så är han också bra... :D

http://fabulousforty.blogg.se

 
Mita

Mita

6 december 2009 20:54

Äkta bubbel och dans med väninnorna, kan det bli bättre!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
grynet

grynet

7 december 2009 05:38

En sån där härlig helg som bara är. Guldkorn!

http://grynet.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

7 december 2009 08:36

jisses sushi å riktig champagne.. värsta lyxliv! :)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

8 december 2009 10:53

Kan man ha det roligare!? :-D *vill också*

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Catten

Catten

8 december 2009 22:18

Alltså liksom hörrnu här va.....INGENTING man kan göra till SimpleMinds är pinsamt!!!

*nynnar* "I promised you a miracle, belief is a beauty thing" =)

http://catten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Av Kommandoran - 1 december 2009 18:37

Gu´vad trött jag är! Min kropp är inte gjord för förvärvsarbete, det är dagens sanning. Trött, tröttare, dödstrött. Och så kurs i Stockholm i två dagar i morrn. Fullspäckat med information som gör att jag blir ännu tröttare. Bara genom att tänka på d...

Ovido - Quiz & Flashcards