Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Inspirationslös

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist att läsa. Bah! As if I cared!


Tror att jag är lite sur över att jag fortfarande lider av kollektivåkarsjukan. Jag avskyr att åka kollektivt, vilket jag var tvungen att göra till- och från Stockholm i dagarna. Det är inte en fisförnäm inställning jag har, utan bara en väldigt tydlig aversion. I går på tåget satt jag bredvid en man som rapade och pratade precis som Bert Karlsson. Så typiskt. Alla kneptrattar och äckelpäckel dras till mig (jo, jag har gjort en freudiansk analys om varför utan att komma fram till ett vettigt resultat).


Gräsänka hela helgen. Känns rätt skönt, eller åtminstone okej. Huset är städat, maten för både i kväll och i morrn kväll är fixad (uteätardagar). I kväll blir det middag med min mamma och pojkarna och i morrn ska jag fira en kompis som fyller år. Då blir det tapas, för andra gången den här veckan, och en fin rioja (eller två) hoppas jag!


Gode gud vilket trist inlägg, hav förbarmande och en trevlig helg!

 
 
Mita

Mita

4 december 2009 17:45

Nej jag vill inte höra ordet bloggtorka från dig!!!!
Och du, den rapande snuskisen på tåget gav ju dig något att skriva om i alla fall.
Ha nu en skön fredagskväll, ta ett glas rött och tryck ner dig i soffan en stund, tänd ett ljus och njut innan eller efter utegången!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Stort och smått

Stort och smått

4 december 2009 19:44

Jag gillar att läsa om bloggtorka, särskilt din för den brukar vara rolig! Och så känner jag mig mindre ensam, jag som själv lider av denna åkomma titt som tätt....
Bara du inte slutar blogga så...! För det får du inte!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Stort och smått

Stort och smått

4 december 2009 19:46

Förresten, det är ditt bloggkall att skriva om knäppgökar - det är därför du drabbas av dem! Vare sig det är främlingar eller släktingar, skriv männska skriv!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Singelmamman

Singelmamman

4 december 2009 21:57

Varför bloggtorkan infaller, och om den infaller är intressant. Det innebär ju att någon är trött, inte orkar, inte vill osv göra sin röst hörd. Vad det beror på kan ju ha sina orsaker och de är intressanta. Åtminstone för mig, i min yrkesroll.

http://varannanveckamamma.blogspot.com

 
Ulrika

Ulrika

4 december 2009 22:19

Ha en riktigt härlig helg!
Du fick ju ihop ett inlägg i allafall, trots torkan!

http://fabulousforty.blogg.se

 
nilla

nilla

5 december 2009 10:49

Jag vill se hela människor, inte såna som bara visar upp en putsad fasad. Och en flitig bloggerska som du har givetvis ups and downs, det har ju alla. (Förutom jag som bara råkar vara perfekt helt igenom. Alltid glad och positiv, bara är sån, can't help it.)

http://nillalivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 1 december 2009 18:37

Gu´vad trött jag är! Min kropp är inte gjord för förvärvsarbete, det är dagens sanning. Trött, tröttare, dödstrött. Och så kurs i Stockholm i två dagar i morrn. Fullspäckat med information som gör att jag blir ännu tröttare. Bara genom att tänka på d...

Ovido - Quiz & Flashcards