Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Häxkraft i primärvården

Av Kommandoran - 19 november 2009 11:03

Jag har fått en ny sjukgymnast. Redan vid första åsynen skapade jag en profilbild av kvinnan i fråga; bohem, inkännande och flummig. Än en gång besannades min goda människokännedom genom att hon öppnade truten och använde ord som "kroppsmedvetande", "intuition" och "andningsprecision".


Det är viktigt att du blir medveten om din kropp. Ha! Det var den dummaste uppmaning jag någonsin fått. Någonsin! Jag är så till den grad medveten om ett stort arsle, ett par feta vader och oregelbundet uppträdd skäggväxt på hakan så du anar inte.


Du måste andas naturligt och låta andningen följa din rytm. Såvitt jag vet är andningen en av de kroppsfunktioner som sköter sig själv. Den liksom sitter där naturligt, utan att behöva uppmanas.


Som avslutning ville hon agera psykolog och frågade hur själen mår. Jotack, lite småsnuvig men vid hyfsad vigör. Har du en rik fritid med intressen? Jovars, hångla och dricka sprit är inte fy skam.


Ridå.

 
 
Ulrika

Ulrika

19 november 2009 13:02

Hahahaha!! Nu fick du mej att skratta igen!
Stackars sjukgymnast, vilken utmaning hon står inför ;-))
"Svårt fall, doktorn grät..."
Kram på dej!

http://fabulousforty.blogg.se

 
Catten

Catten

19 november 2009 16:30

*sucka*

En sån där har jag också träffat - mer upptagen av att visa sin egen förträfflighet än att hjälpa till med det (lilla) hon FAKTISKT kunde.....

http://catten.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

19 november 2009 19:12

Vilken fröjd att ha dig som pacient, Kommandoran!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Singelmamman

Singelmamman

19 november 2009 22:34

oj oj. Det här blir intressant att följa.

http://varannanveckamamma.blogspot.com

 
Ingen bild

Stort och smått

20 november 2009 08:24

Svarade du så? "hångla och dricka sprit" *lite orolig*

(Det hade varit frbnnt kul om du hade gjort det! Mwahahaha)

 
helga skrattar

helga skrattar

20 november 2009 08:47

Hahaha... hångla och dricka sprit... ingen dålig fritid det inte...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kommandoran

20 november 2009 09:27

Ulrika: Jag tror att just den sjukgymnasten behöver lite utmaningar...och jag är tydligen utsedd:)

Catten: Jag tror hon fått diplomet i flingpaketet faktiskt...

Mita: Hahaha...det tror jag inte. Poor woman!

Singelmamman: Ops, detta verkar förpliktiga...

Sos: Nej, hade jag aldrig vågat. Jag tänker väldigt mycket som jag aldrig vågar säga, min fega krake...

Helga: Nä, sämre kan man ha det:)

 
Malin Hedén

Malin Hedén

23 november 2009 22:23

*skrattar så jag grååååååter*

http://www.malinheden.se

 
ylle

ylle

24 november 2009 07:05

Ha ha *storskrattar* -det här var den roligaste bloggen på länge!!! Kan se Dig sitta där hos sjukgymnasten och SVARA så där.... och hennes min... upprörd ända in i Förträffligheten. ha ha

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards