Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Snopen, ledsen och lättad

Av Kommandoran - 5 november 2009 15:07

I dag har jag varit hos min husläkare för min(a) djävulskt onda nacke/axlar. Behövde få lite värk(knark)tabletter för smärtan, och kom hem med en sjukskrivning. En mycket märklig känsla, att bli bedömd som totalt arbetsoför under drygt två veckor. Snopet, konstigt och väldigt skönt. Åtminstone för nacken.


Nu sitter jag här...vilket jag naturligtvis inte borde. Får skylla på att det är terapeutiskt, och inte ett statiskt datorarbete som förlamar mina arma lemmar. Undrar vad jag ska hitta på? Det är ju inte direkt läge att plocka fram dammsugaren. Var och handlade en liten matkasse nyss, och höll på att inte kunna bära ut den till bilen. Skulle behöva skaffa en tillfällig liten caddie, har vi några aspiranter?


Lägger mig nu på värmedynan, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Smörjer med kräm. Knaprar antiinflammatoriskt och värktabletter. Känner mig lite skönt hög och undrar vad jag ska ta mig till härnäst. Sova middag kanske?

 
 
Singelmamman

Singelmamman

5 november 2009 15:39

Så bra för dig, det är jag övertygad om. Ta det verkligen lugnt. Inget blir bättre för att du stressar. En bit choklad är nog bra idag också.

http://http:varannanveckamamma.blogspot.com

 
nilla

nilla

5 november 2009 17:21

Nämen, vad bra tror jag!
Ha det så skönt det går med vila i parti och minut.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Stort och smått

Stort och smått

5 november 2009 17:29

Inte Voltaren hoppas jag, eller Diklofenak heller för den delen (same shit) - kan vara farligt för magen!
Om du har fått Panocod för smärtan däremot gratulerar jag dig! Gud så härligt dåsig jag blev av den!
Hoppas din smärta går över snart. Får du gå till sjukgymnast också? Akupunktur?

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Petronella

5 november 2009 17:32

NU VILAR DU DIG I FORM!
INGA DUMMA PÅHITT SÅSOM STÄDA OCH KÅNKA RUNT PÅ SAKER.

 
Ingen bild

Kommandoran

5 november 2009 18:38

Singelmamman: Choklad är väl medicin? Bra.

Nilla: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka...men jo. Lite. Kanske.

Sos: Diklofenakk har jag knaprat som godis genom åren! Nu blev det citodon. Jag tror det är ett slags knark?

Petro: Nä, såna dumheter klarar jag inte av, hur mycket jag än vill:)

 
grynet

grynet

6 november 2009 06:21

Njuuuuut! Läkare som sjukskriver är egentligen förklädda änglar....

http://grynet.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

6 november 2009 07:33

Relalalaxa, lyssna på ljudböcker och softa..
Ett ypperligt tillfälle att bli med i Storytel.se, du hinner med ca en bok per dag, jag har massor med bra tips som finns där

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Hannele

Hannele

6 november 2009 11:41

Tabletter tar ju inte bort orsaken...

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Ironia

Ironia

6 november 2009 12:13

Ta det nu lugnt och sköt om dig:) Brukar ha ont i nacken och det enda som hjälper då är spikmatta. ....spikarna ska då vara inkörda rätt in i nacken...ja, alla har vi våra sätt för att finna välbefinnande;)

http://www.ironiasbloggeri.blogspot.com

 
Kommandoran

Kommandoran

6 november 2009 14:13

Grynet: Ja men det har du rätt i!

Mita: Tack för tipset!

Hannele: Nä, men de lindrar tills orsaken är utredd, så ibland är det tur att de finns:)

Ironia: Just nu har jag så ont att spikmatta inte känns som ett alternativ...fast det kanske jag borde prova. Jo, det ska jag. Bra!

http://kommandoran.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kommandoran - 9 december 2009 13:56

Huvudet snurrar. Möjligheterna är enorma. Och jag står och är lite hjälplöst rådlös på ett behagligt sätt. Pirrig med en mage som kurrar av förväntansfull nervositet. En liten apdjävul på axeln som viskar "det går aldrig" samtidigt som den uppstudsig...

Av Kommandoran - 6 december 2009 15:13

Lite, lite småtung i huvudet och mår väl ungefär som jag förtjänar denna mörka adventssöndag. Vi skulle egentligen gått ut och ätit i går kväll, men när M bjöd på lite förmingel hemma (och äkta champagne minsann!) insåg vi att vi satt bra där vi...

Av Kommandoran - 5 december 2009 17:07

Känner mig lugn, tillfreds, avslappnad och lite upprymd.   Undrar varför vissa dagar är så mycket bättre än andra? Utan att det riktigt går att sätta fingret på. Dagen har varit innehållslös men ändå värdefull. Har sprungit (och känt ork hela väg...

Av Kommandoran - 5 december 2009 09:44

E har haft en kompis som sovit över i natt. Och de tu ville på inget vis somna i går kväll (natt). Vid halv ett röt jag i att heltidsarbetande mammor åtminstone behöver en handfull timmars sömn för att överleva helgen, men det hade de föga förståelse...

Av Kommandoran - 4 december 2009 15:09

Men inte rådlös. Men väldigt bloggfantasilös. Det måste väl vara kul att läsa om? Vill ni kanske höra ordet bloggtorka också? B L O G G T O R K A. Fick en kommentar en gång om att man inget ska skriva om man har just den där torkan. Att det är trist ...

Ovido - Quiz & Flashcards